Taidevartti: Yksi on kaikki ja kaikki on yhtä 15.2. klo 13

15.2.2023 13:00 13:15

Runsas ja värikäs abstrakti maalaus, jossa on pysty- ja vaakaviivoja, suurempia värikenttiä, eri muotoisia siveltimenvetoja ja spraymaalia.
Kari Juutilainen, VARA, 2022. Kuva: Kari Juutilainen

Kuopion taidemuseon taidevartilla 15.2. pohdiskellaan Kari Juutilaisen Presence -näyttelyssä yksittäisen maalauksen asemaa osana suurempaa kokonaisuutta ja toisaalta teoskokonaisuutta enemmän kuin osiensa summana. Lisäksi sivuamme varmasti myös tekemisen, jos nyt ei pakkoa, niin ainakin välttämättömyyttä.

Kevätkauden 2023 taidevarteissa perehdytään vaihtuvien näyttelyiden teoksiin ja teemoihin. Kuopiolaisen kuvataiteilijan Kari Juutilaisen Presence-näyttely koostuu abstrakteista maalauksista, joista taiteilija on luonut näyttelysaliin runsaan, kokemuksille avoimen installaation. Sara & Co. -näyttelyssä esittelemme taidemesenaatti Sara Hildéniin liittyviä suomalaisia modernisteja ja abstraktin taiteen edelläkävijöitä omista ja Sara Hildénin Säätiön kokoelmasta.

Taidevartteja järjestetään keskiviikkoisin klo 13 12.4.2023 saakka. Taidevartille voi osallistua taidemuseon pääsymaksulla 10/5 €, alle 18-vuotiaat ilmaiseksi ja museokortti käy maksuvälineeksi.