Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Taidevartti: Sampsa Sarparanta, Maan hiljaisten kapina

15.3.2023 13:00 13:15

Teoksessa on kuvattuna vanha silmälasipäinen mies viisi kertaa rinnakkain. Miehen yläpuolella on harmaan mustan ja ruskean sävyjä sisältävä alue, jossa on runsaasti maalivalumia.
Sampsa Sarparanta, Maan hiljaisten kapina, 2016.

Kuopion taidemuseon taidevartilla 15.3. klo 13 käynnistellään maan hiljaisten kapinaa, kun tarkastelun kohteena on Sampsa Sarparannan (s. 1973) maalaus Maan hiljaisten kapina vuodelta 2016. Taidemaalari ja muusikko Sampsa Sarparanta on tuotannossaan ehdottoman kantaa ottava, aina pienen ihmisen puolella. Mutta toisaalta samalla myös 2000-luvun puhdasverinen romantikko. 150-vuotiaan Juho Rissasen kunniaksi saatamme myös rakentaa, jos nyt ei siltaa niin jonkinlaista polkua myös Sarparannan ja Rissasen välille.

Taidevartteja järjestetään keskiviikkoisin klo 13 12.4.2023 saakka. Taidevartille voi osallistua taidemuseon pääsymaksulla 10/5 €, alle 18-vuotiaat ilmaiseksi ja museokortti käy maksuvälineeksi.